Kokoshoedjes


Ik denk dat degenen die mij al lang volgen deze koekjes nog wel kennen. Dit waren een van de eerste koekjes die ik maakte en de eerste keer waren ze eigenlijk best mislukt, alleen had ik ze nog gewoon online gezet (toen nog op marokko.nl, zo'n 12 jaar geleden denk ik). Ze waren megagroot en van binnen helemaal niet gaar haha. Nu ik wat jaren verder ben lukken ze wel heel goed en zijn het superlekkere koekjes. Ze zijn een beetje zacht met een klein beetje jam, jammie! Twee tips: maak de bolletjes niet te groot en gebruik geen smeerboter.


Ingrediënten voor ongeveer 45 stuks:
2 eieren
100 gr roomboter op kamertemperatuur (GEEN smeerboter gebruiken!)
250 gr kokos 
150 gr suiker 
2-3 el jam naar keuze (ik heb aardbeienjam gedaan)

Bereiding:
Verwarm de oven voor op 200 graden. Roer de eieren en de suiker in een kom schuimig. Voeg dan de kokos en boter toe en roer dit goed. Maak hiervan gelijke bolletjes (grootte tussen olijf en walnoot in) en druk hierin een klein kuiltje. Doe hierin een klein beetje jam met behulp van een theelepeltje. Bak ze in ongeveer 12 minuten in het midden van de oven. Laat ze hierna goed afkoelen voordat je zet van de bakplaat af haalt, anders vallen ze uit elkaar.

Reacties

  1. Hoi ellouisa deze koekjes waren heerlijk alleen wel weer wat bloem toegevoegd maar aan de bovenkant bleven ze wit? Hoor t dat zo zie bij jouw dat ze wel iets bruin va kleur zijn aan de bovenkant?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja klopt ze horen iets te kleuren, je had ze denk ik iets langer kunnen bakken. Maar ben blij dat je ze lekker vond!

      Verwijderen
    2. Ja klopt ze horen iets te kleuren, je had ze denk ik iets langer kunnen bakken. Maar ben blij dat je ze lekker vond!

      Verwijderen
  2. Volgende keer doe ik dan alleen bovenwarmte om ze iets extra te kleuren

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is gelukt!!
    Ze waren heerlijk!
    Bedankt
    Groetjes Maurien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heeeerrrrrlllliiijjjjkkkkkk! Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire recepten